Sailing on sail boat to SE Turkey,

הפלגה לחופי דרום מזרח תורכיה

כבר בדרך, סמוך לכיף אנדריאס, “האצבע” של קפריסין, כשהיינו על סירה ישנה ודי רעועה אבל עם אנשי צוות מיוחדים – זאב, גיורא ואנוכי, עת נתקלנו במזג אוויר הפכפך

שלא הצליח להפריע לנו

1 3 2

אך לא נתנו לו להפריע לנו להרים כוס יין עם מעבר החזית הקרה

הגענו לטאזוקו, עיר שטרם נוגעה בתיירוטיטיס

בדרך סבלנו ממספר תקלות ששיבשו את תכניותינו

ובכלל זה גם פלסטיק חממות ענק שנכרך סביב הפרופלור, חלקו הקטן לרגלי, ותמונת הניצחון של גיורא

שבמשך כשעתיים עמל בתוך המים לחתוך את הפלסטיק

14.

משם הפלגנו לבואיזיסי, נמל שכוח אל.

למחרת הפלגנו לאלניה היפה

לאחר שהות של יום יצאנו, לאור תחזית רוח וים טובים לפיניקה

3 4 5

סערה של 5 תקפה אותנו. עם סופת ברקים. זה היה יכול להיות לא נעים אבל גם לא נורא.

אולם במהלך כל שעות היום ההגע נתקע כליל ומששוחרר התברר כי האוטומטי אינו פועל. גם החלוץ נקרע וכן הבימיני. המנוע נדם בשל סתימת דלק. היו עוד כמה תקלות במהלך אותה סערה שהתעמרה בנו במשך כל שעות היום.

6 7

אני לראשונה בחיי סבלתי ממחלת ים. מובן שגיבור שכמותי בכלל לא נטל שום דבר כנגד.

בסוף הגענו רטובים, אך ללא טבילה או שתיית מי ים למרינה של קמר, תוך שאנו מתקשים להבין למה האדמה מתנדנדת לנו מתחת לרגלנו….

מובן שאין מצב לצלם כלום בעת הסופה.

בקמר עברו עלינו הימים בנעימים

כאן זאב מנסה את הקלע שלו בשיטה חדשה להעביר מעלן נעל למצליב. הצלחה מצליפה ראשונה. גם לצלמכם (אני) יוצאת תמונה מוצלחת! אפשר לראות את האום והחבל שנורה

17!

למרות הרושם המוטעה שניתן לקבל מהתמונה, כאן אנו בסך הכל ממתינים לבואה של החגורה להגה האוטומטי

18…..

במהלך שוטטתותי בקמר והמראות הנאים במרינה

19 20 21 22 23 24

וגם בעיר – האמת די מאכזב, חנויות תיירים מעצבנות ברמות

25.

נתקלתי במכרה מוכרה ואהובה, הסירה שעליה עשיתי מספר לא מועט של מסעות בימים ואוקיינוסים אחרים – הלו היא

• My Dream

בסיכומו של דבר לא הגיעה רצועה חדשה להגה וניגשנו כולנו למלאכת תיקון החגוה הקרועה.

תושייה בצרוף רצועת טלפון של אורנג, דבק מגע ותפירה וכמובן שרצועת ההגה החזיקה מעמד לאורך כל הדרך, אם כי כל פעם, המצב גרם לנו לדפיקות לב

27.

8תפילה חרישית ויצאנו לדרך, עם תחזיות מזג אוויר רוח וים סותרות.

לימאים שביננו יש לי טיפ:

לצלם בוידאו במצלמה דיגיטלית את התחזית באופציית אנימציה, של התקדמות התחזית לאורך זמן. הדבר מאפשר מעקב אחרי התחזית בעת ההפלגה גם כשאין אינטרנט.

התרשמות פרטית שלי – האתר הישראלי דייק בתחזית שלו הרבה יותר מאתרים אחרים.

28 29

בדרך חזרה הים היה חלק, כמו ראי בחלק מהזמן. אולם בחלק אחר שוב איימו הרוחות והגלים לגרום לנו להגיע לקפריסין. דבר שהציב בעייה חמורה לכולנו – גיורא נעצר על ידי השלטונות שנתיים קודם ונחלץ ממאסר ממושך על שהגיע מהחלק הצפוני שנשלט על ידי התורכים, לאחר התערבות בדרג גבוה של משרד החוץ תוך התחייבות שלא לחזור…