מאמר חדש ובו עצות של וורן באפט

25/FEB/2018

Buffett says ‘terrible mistake’ for long-term investors to be in bonds:

NEW YORK (Reuters) – Billionaire Warren Buffett prodded ordinary investors on Saturday to stay invested in U.S. stocks, ignoring price swings, guidance from people with fancy credentials and the temptation to load up on bonds.

 

Buffett said it is a “terrible mistake” for investors with long-term horizons – among them, pension funds, college and endowments and savings-minded individuals – to measure their investment “risk” by their portfolio’s ratio of bonds to stocks.

The long-time bull on U.S. companies and the economy issued his latest letter to Berkshire Hathaway Inc shareholders on Saturday.

Treasury yields have been rising since the start of the year, stemming from brewing inflationary pressures and massive bond supply to help fund U.S. President Donald Trump’s tax overhaul.

 להמשך המאמר

https://www.reuters.com/article/us-berkshire-buffett-investing/buffett-says-terrible-mistake-for-long-term-investors-to-be-in-bonds-idUSKCN1G80U7

 

 

כשהשווקים נופלים – כדאי לשבת בשקט

. מאמר בן שנתיים וחצי שלא איבד את תוקפו – ושהפצתי בזמנו.

.המשקיעים אמנם מבוהלים נוכח הירידות בעולם – אבל למי שמסוגל להתמודד עם המתח יש שלל סיבות להישאר בשוק

, הקישור למאמר – ניו יורק טיימס

רון ליבר

23.08.2015 21:42

הדחף המיידי כששוק המניות נופל במשך כמה ימים הוא לעשות משהו. כל דבר. חסכונות חיינו מוטלים על כף המאזניים. אך חשוב לדעת: מניות הן השקעה שימושית במיוחד לטווח הארוך. לפיכך – אם המטרות שלכם לטווח הארוך לא השתנו בימים האחרונים, לא הגיוני להפוך לגמרי את אסטרטגיית ההשקעה בהתבסס על תנודה זמנית בפעילות השוק.

ראשית, שוק המניות אינו ההשקעה היחידה שלכם. רוב הסיכויים הם שתיק ההשקעות שלכם מכיל תמהיל מגוון. לרוב האנשים יש קרנות נאמנות שמגוונות את ההשקעה עבורם. כך, למשל, קרן ונגארד 2035 ירדה ב-4.6%, לעומת ירידה של 5.8% במדד S&P 500 בשבוע שעבר.

שנית, אם השקעתם במניות בשש השנים האחרונות, כנראה הרווחתם הרבה. בדרך כלל לא מומלץ לבדוק את מצב התיק שלכם לעתים קרובות, אבל כדאי להציץ בזריזות. הרווחים הגדולים מהשקעה במניות תלויים במידה רבה ביכולת ההישארות בשוק. מחקרים רבים מראים כי החמצה של כמה ימים של עליות גדולות בשוק מספיקה כדי לפגוע קשות בביצועים. אם משקיע מחליט בבוקר יום שני, עם תחילת שבוע המסחר בוול סטריט, לממש חלק מהמניות ולשמור מזומן – איך הוא יידע מתי לחזור לשוק? הוא יחפש סימן, והסימן יהיה, כמובן, העליות – שלהן יחכה בעודו מתלבט.

הנקודה שלישית היא שבזמן מסוים בעבר, כשלא הייתם מבוהלים, החלטתם על תיק השקעות מסוים. אתם יודעים שבמניות יש סיכון, אבל התשואות טובות יותר מאשר מהחזקת הכסף במזומן או באג”ח – וזה הפיצוי על כושר ההתמדה.

שום דבר באירועי הימים האחרונים אינו מרמז כי התחולל שינוי בעקרונות היסוד של הקפיטליזם. לכן, אמונתכם בהשקעה לטווח ארוך מאוד בנתח

מעסקים שעובדים למטרות רווח אינה צריכה להתערער.

אף אחד לא יודע בוודאות אם השוק עתיד לרדת עכשיו ב-25%. ואולם ירידה כזאת, אם תתרחש, תיתן למשקיעים הזדמנות לקנות במחיר נמוך יותר.

וזו הנקודה הרביעית: למשקיעים לטווח ארוך יש הזדמנות להתאושש. אני מכיר המון בני 70 שמכרו את כל מניותיהם ב–2009, ובריאותם הטובה תאפשר להם לחיות עד גיל 100. אם הם היו משאירים את המניות בתיק, היו להם כעת יותר כסף לחופשות ופחות דאגות. אם אתם חוסכים לשכר לימוד עבור ילדכם בן ה-12, יש לכם תשע שנים שבהן התיק שלכם יוכל להתאושש.

ואם אתם עדיין מתקשים להירגע, כדאי שתחשבו על הנקודה החמישית: יש אנשים שאינם יכולים להתמודד עם המתח שבהשקעה במניות. קחו קצת זמן, חשבו על האפשרויות. יש מעט מאוד השקעות שיכולות לתת תשואות כמו מניות ללא החרדות הנלוות.

חלופה נוספת היא לחסוך יותר בהשקעות בטוחות, כמו מזומן או אג”ח מסוימות. לרוב האנשים אין מספיק הכנסה כדי לעשות זאת בקלות, כך שהתפשרות על תשואות נמוכות יותר משמעותה שצריך לעבוד יותר שנים ולחיות יותר בצניעות, לתמיד. יש אנשים שבשבילם זו פשרה סבירה.

הנקודה האחרונה מיועדת למשקיעים חדשים, ולהוריהם ולסביהם, שאולי מייעצים להם עכשיו: כך עובדים השווקים. אין שום דבר לא נורמלי במה שקורה עכשיו. רובנו חייבים לחסוך, וההיסטוריה מלמדת שמניות הן הנתיב הנגיש ביותר לתשואות שצריך כדי שאפשר יהיה לפרוש מעבודה בשלב כלשהו. יידרשו עשורים של שחיקה כלכלית שיטתית כדי להוכיח שזה לא נכון. כמה ימים של ירידות בשווקים אינם מספיק כדי לרמז שמשהו כזה קרב ובא.

כל החלטה הינה שלכם ואני לא נושא בשום אחריות שהיא כתוצאה מפעולותיכם….

יום טוב,

חיים