מדריך קל, ללא מניע מסחרי, לנבכי הבחירה למצלמה החדשה- 5000$ מול 400$ – מי מנצח?

IMG_20140815_082700[1]

 

מצלמה הינה כלי, מסובך מאוד, עם שלל פונקציות, אפשרויות ושימושים (מה הכוונה? מצלמה כדי לצלם, לא? – אז באחד מהימים הותקפתי על ידי כלב אימתני. הפנטקס הכבדה ורצועתה היוותה כלי נשק הגנתי מעולה).
נחזור לצילום, כדי לתת לך תמונה שתבטא את יכולתך להפיק תמונה איכותית ואמנותית, ככל שתרצה להשקיע ולהתפתח כצלם (ממליץ בחום).
בעבר, תחום המצלמות התפתח לכלול הרבה יותר אפשרויות, דבר שהותיר את המשתמש ההדיוט (אך לא אידיוט!) מבולבל שברר רק את האפ’ האוטומטית במצלמה. התחרות העזה בכלל בין היצרנים והתפתחות בתחום הסמרטפונים מחדשת את המציאות בתחום.
.

המטרה? איזו? היכן? בכמה? אלו הכלים לרשותנוIMG_20140815_071822[1]

מדריך זה נועד למשתמש שלא מצוי בנבכי התחום והרוצה מצלמה לשימוש מעבר לסמרטפון.
דבר ראשון בחפוש אחר מצלמתך הבאה הוא הגדרת השימושים למצלמה, התקציב, הגודל הפיזי, מכך נוכל לצמצם את גזרת החיפוש.
שאר השאלות להמשך – אלו הכלים שיסיעו לבחור איזו מצלמה? היכן לקנות? בכמה?
תחום המצלמות מתחדש ומשנה פניו כל הזמן, עם השקת מספר מצלמות של יצרנים טובים מידי יום. גם קטגוריות חדשות המביאות חידושים ובשורות בצד אופנות בתחום.
אמיתות שליוו אותנו שנות דור התיישנו.
יומרה רבה היא לכתוב מדריך כגון זה. אין הרבה וכמעט כולם נכתבו ממבט מסחרי ועיסקי וגם אלו אינן מתעדכנות. כזה הוא מדריך זה.

 

מביא כאן את ההמלצות וכלי החיפוש והניסיון שלי, בעצם ימים אלה לבחירת מצלמה חדשה. נוספת. מ אי ביי כמובן

המטרה

הכי חשוב להגדרה. אישית חיפשתי מצלמה שתוציא תמונה חדה, ואיכותית בעיקר לצלם את ציורי באיכות הדפסה הקרובה ביותר למקור. כמטרה משנית גם לצלום נופים, ילדים, דמויות, בעלי חיים, טבע ועוד.
דרישות נוספות – ידידותית ונוחה כאן הגודל והמשקל נכנסים למשוואה– חשוב ליום צילום בנסיעות בנופים. האם תרצו להתעסק בהחלפת עדשות? לשאת מצלמה כבדה ותיק גב ייעודי כל היום? לצלם את הנכדה או החתול תעלול כשהיא כבר נעלמה מהפריים?/סיימה את המופע?
המחיר. זבשך. אין לי תקציב עבורך.
יש עוד מטרות. רושם. הגודל (כאן רק לרושם –כבר לא תמיד נכון שגדול יותר יוציא תמונה איכותית יותר) והלוק קובע כאן. מצלמה גדולה ויקרה מעידה על נושאה. היום היצרנים מוציאים מצלמות במאות שילובי צבעים ולא רק שחור, מתכתי ווורוד…. ממש מרענן.

IMG_20140815_082605[1].

הצרכים

.

היכן

ברי המזל והמזדמנים ל NY – אין שאלה. לכו ל B&H. חווית קניה נדירה עם מורים חרדים למהדרין שמבינים בתחום וגם עוקים בתורה בקיצור כל שחובב צילום וציוד יכול לבחון את הציוד לקחת ולהחזיר. המחירים הטובים ביותר.
בישראל? הלך עליכם. שלמו כפול. או נסו ב EBAY. אופציה טובה יותר בתאילנד LAZADA בזהירות.
בסין? תקפצו להונג קונג או תאילנד.

.איזו מצלמה?

פעם היינו הולכים לחנות “פריזמה” בכיכר ציון ומקבלים המלצה טובה.
היום, אללי, בתחום מתחדש זה אין, אין, אין לקבל המלצה מאנשים בתחום. מה שהיה נכון לפני חצי שנה – בחזקת מיושן שעבר זמנו. אתם יכולים לשאול את הבן דוד שלומד צילום באקדמיה. תחסכו לכם המאמץ – הוא קהל שבוי שקונה את מה שהמורה ממליץ. לא בטוח שזה חף משיקול מסחרי. כנל מדריכים בעיתונים או פורומים שונים.
בכלים שאני מפרט להלן תגיעו בקפיצת הדרך למצלמה שנוצרה לכם ולכיסכם.
אבל אנו צריכים מצלמה היום –
רמה נמוכה או בינונית – ייתכן שהסמרטפון שלכם יענה על כל הצרכים שלכם. האיכויות ויכולות של אלה משתפרים בצעדי ענק. הן כבר מגיעות ליכולות של POINT & SHOOT.
בינונית, מקצועית, רושם, בקיצור כל השאר –
על רושם דיברנו. אז נשאר לנו לבחור כלי שיתאים לנו.
כאן מומחי העבר היו נועצים בכם מבט חד ושואלים האם תרצו DSLR ברמת חובבים, בינוני או מקצוען. היום נוספה עוד שאלה – אתם רוצים MIRRORLESS או DSLR
מיותר – אם אתם כמוני אתם רוצים מצלמה שתניב תוצאה מקצועית במחיר שפוי. יש כאלה בין אלפי המצלמות העכשוויות. הכלי הראשון לשפור יכולתך כצלם, הוא הנכונות והרצון ללמוד ולהתפתח בתחום – כיף שיניב תוצאות. הכלי השני לתמונה איכותית יותר עבורך – קנה חצובה.
נמשיך. למזלנו יש באינטרנט אוקינוס של מידע. איך לסנן. כאן כלי החיפוש והסינון שלי:
ראשית יש את האנציקלופדיה בריטניקה של התחום www.dpreview.com. אני הפסקתי לזפזפ בו. חסר תועלת. תקבל רשימת השוואה של מאות נתונים טכניים, וסקירה מלומדת הנפרסת על עשרות עמודים שבסיום קריאתה תזדקק למומחה לפיענוח התוצאה.
עוד אתר מתיימר שאני למדתי לחשוד בו הוא snapsort.com/compare/Canon_EOS_40D-vs-Nikon_D90 המשווה בין מצלמות. אבל הוא מסתמך רק על המפרט הטכני ומשקלל אותו ונותן ציון. טוב אבל חצי עבודה.
מי כן? – http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
מאפשר לך להשוות תמונות זהות שצולמו בשתי מצלמות לבחירתך, דומם, דמויות, נוף בערכי ISO שונים. היתרון כאן כמו שמבחן הפודינג הוא באכילה – אתה יכול להתעלם מכל המפרט הטכני ולראות תוצאה של מצלמה שמתאים לך במבחן אמת. הציון שלי לאתר – מעולה. ראה צילום מסך.
בצילום השוותי בין מצלמת הדגל די אס אל אר של יצרן נחשב מאוד לבין מצלמת מירורלס של יצרן עממי או בין מצלמה ב 5000 $ לבין 400$ -(מחיר בי אנד איץ
המזהה נכון יקבל ציון לשבח…..
אתר טוב מאוד נוסף – http://thenewcamera.com המשווה בין מצלמות. הוא אמנם מסתמך על המפרט הטכני אך רק בפרטים החשובים ומציין מסקנה קצרה. ראה צילום מסך.
עוד פרטים, ציורים, בדיחות ועוד ועוד באתר:
יום שלישי -פעמיים כי טוב עליכם ועל כל ישראל,
חיים
https://lorberboim.com

 

IMG_20140815_072001[1]http://thenewcamera.com

מצטער הכנסת המונח בלועזית משגע את התוכנה.