פלצנות היין. משל על יומרה ופלצנות

1

כל עונה טובה למאמרים של “מבינים” ביין הסוקרים יקבים נידחים שתמיד הם מוגדרים כייקבי בוטיק

מחקרים אין סוף מעלים כי אין דבר כזה “מבינים” ביין

צפו בקטע קצר ומשעשע במיוחד

עם התקרב עונת החגים היכונו למתקפה יחצנית על כיסכם

יופיעו מאמרים בכל עיתון שימליצו לכם על מגוון יינות “איכות”

יוקרה” ושכולם יתהדרו בשנות בציר נדירות, יקב מיוחד, הגבעות בהן גדלו הענבים, הרכב הקרקע ושאר הגבבה המאפיינת מאמרים אלה ועוד ועוד ומה לא?
מה אתם חושבים על המומחה התורן סלב לעת מצוא ?   אז מדוע שתקראו את המאמרים? חסכו לכם -קבלו את המלצותי.

איזה יין תקנו לחג? על יין ופלצנות.

פלצנות יין הינה נושא מרתק ודימיון לתופעת הפלצנות בתחומים רבים, בפרט לי כחוקר וותיק מתעמק בסוגיה של פלצנות והתיימרות וסולד מהתופעה.

ארוחה אינה שלמה ללא יין

wine sampling.
גם פגישת עבודה וסתם מפגש רעים ישודרג עם יין במקום קפה. אישית אני מעדיף יין על בירה

.
השקפתי בנושא “הבנה ביין”, יותר נכון אין חיה כזו, ידועה להרבה ממכרי

.
האמת, אף אני לא הייתי מעז לחלוק על הצוות המכובד הזה. אבל חובה, אם אינך רוצה להיות שוטה בסופו של יום

.

המוני מחקרים בלתי תלויים ועצמאיים ומבחני טעימה עיוורת על הקשר בין איכות למחיר היין העלו שוב ושוב מסקנות נחרצות וחד משמעיות. – אין קשר כלשהוא. כלומר יינות נחשבים ויקרים לא התעלו במבחנים על יינות זולים ולא נחשבים. רק מתיימרים ואין חיה כזאת – מבינים באמת בתחום (אם יש הם אולי אחד למאה אלף – ולא תתקלו בו למזלכם. בהמשך מובא סיפור של אחד כזה) וודאי שלא מבקרי יין בעיתון… המחיר אינו מעיד על איכות. אבל, תמיד ימצא פלצן ומתיימרים למבינות למכביר. תשאלו עצמכם מה מוכרים לכם

?הוכחה לדברי
רק בשבוע שעבר’     מי שהיה בצמרת “המבינות” = סחר היין

Rudy Kurniawan did something unprecedented in the world of rare wines in 2006.
An Acker, Merrall & Condit auction of his wines raised $24.7 million, the largest total ever for a single consignor.

רודי קורניאוואן (Rudy Kurniawan) הפך בעשור שעבר לאחד המומחים הגדולים בעולם ליין משובח. הוא עשה זאת, תוך צבירת הון של מיליוני דולרים, באמצעות זיוף פשוט למדי של ענף הידוע באנינות הטעם ובתחכום שלו. בשבוע שעבר הגיע מסע ההונאה שלו לסיומו, כשקורניאוואן הורשע במכירת יינות מזויפים במסווה של היינות הנדירים והיקרים בעולם

wine mixing

במהלך תקופה של כחמש שנים מכר קורניאוואן יינות מזויפים בסכום של יותר מ-40 מיליון דולר, לאחר ששיווק אותם בהצלחה כנדירים במיוחד. התובעים במשפטו טענו כי קורניאוואן ניצל את החיך הנדיר שלו כדי למזג יחד יינות צעירים וזולים עם יינות צרפתיים ישנים מבציר גרוע. אחרי שעירבב בין שני הסוגים הדביק על הבקבוקים תוויות מזויפות ושיווק אותם כיינות מהנדירים בעולם. כשהבקבוקים האלה הגיעו למכירות פומביות, ההתלהבות שאחזה במתעניינים גברה פעמים רבות על הספקות אם מדובר בדבר האמיתי. הבקבוקים נמכרו במחירים של עד עשרות אלפי דולרים.
קורניאוואן, בן למשפחה סינית שגדל באינדונזיה, היגר לארה”ב ב-1998 כשהיה בן 22, וב-2002 החל לקנות לעצמו אחיזה בתעשיית היין באמצעות קשרים שטווה, יכולת שכנוע נדירה ונדיבות רבה, שהתבטאה בהענקת היינות המזויפים שרקח לחברים, מכרים ואנשי מפתח בתעשייה.

?אז יין מאיזה שאטו למזוג לכם

תנסו מבחר יינות. כן גם בתחום מהזול ביותר ותטעמו עד שתגיעו ליינות שקולעים לטעמכם האישי. זהו.
בישראל, מזמנים “מומחים” ליחצן יין שגדל באדמה כזו או אחרת, זן שהובא במיחוד, ועוד ועוד חרטוטים, כדי להצדיק מחיר גבוה. מובן זהו כספכם ואתם חופשים לקנות יין במאות שקלים לבקבוק….זה הכסף שלכם. מרמים אתכם ואתם נהנים.

?מה רע

which wine
המדריך הקצר לחשיפת פלצני יין – אם אתם מוזמנים לפלצן יין, קחו מהיין המועדף עליכם – הסירו את התווית ומזגו לבקבוק ללא ייחוד. תנו לפלצן המתיימר להזיע ולפענח את היין. הנאתכם והנאת הנוכחים מובטחת

.
עוד תועלת רבה עשויה לצמוח לכם, אם אתם רוצים להחמיא לו –תבשרו לו כי קלע וכי הוא אכן מבין גדול. שקר זה ייסלח לכם. במקרה אחד, יין של שני דולר, שודרג במחי מבינות ליין של שישים דולר

.
אין הדבר נכון בהכרח לגבי וויסקי. נושא זה טרם נבדק לעומק על ידי, יש עוד זמן. אם כי, זכורני שבעת מסיבה בוושינגטון, המוזג ערך לי אבחון טעמים מבין עשרות הבקבוקים שנפתחו באירוע. גיליתי מהו הוויסקי שהכי טעים לי. ברם, לצערי, כבר למחרת לא הצלחתי לזכור מהו, פרט לכך שזהו סינגל מאלט ולא בלנדד. ושכן, גמרתי את הבקבוק הזה במשך הקוקטייל…זהו, ספקותי צומצמו במחצית….עלי לצאת למסע חיפוש חדש.

ולסיום – לעולם אל תסמוך על נפיחה

908643686 Never Trust A FartNEVER TRUST A FART.

ושאלה למחקר נוסף:

DUKE FARTS.
MAKE THESE NOBLE GAS….

….