תערוכה מכאן ואילך יולי 2008

הצייר חיים לורברבוים משיק תערוכה חדשה מציוריו, בפסטל רך על נייר, הנקראת “מכאן ואילך”. התערוכה מהווה המשך והתפתחות לתערוכה הקודמת שלו-

“משוט בעולם”

מלכתחילה אמורה הייתה התערוכה הקודמת להמשך כחודש, אך אילוצים שונים גרמו לכך שהיא פוצלה לשתי תערוכות. התערוכה הנוכחית כוללת בעיקרה ציורים חדשים שצוירו מאז התערוכה הקודמת, ומציגים את ההתפתחות שחלה בציורי האמן מבחינת מבנה היצירות, הצבעוניות שבהן ואיכות העבודות.

כבזו אף בזו, גם בתערוכה החדשה יוצגו ציורי נוף, הווי, חיות ודמויות ממסעותיו ברחבי העולם ומהמקומות אליהם הגיע בהפלגותיו ביאכטה מפרשית, בהיותו סקיפר בינלאומי נלהב. פרט לנופי ארצנו (שבעיניו היא היפה מכולן) יוצגו בתערוכה מבחר מנופי אוסטרליה, אלסקה, האיים הקריביים, הוואי, הרפובליקה הדומיניקנית, ניו-זילנד, פנמה, קובה, קולומביה וקורסיקה.

כחתולאי מושבע, האמן אינו יכול להימנע מהצגת רישומי חתולים שליוו אותו בשנים האחרונות.

על הצייר

לורברבוים הוא צייר ריאליסטי הנמנע מטקסטים העוסקים בניתוח והערכה אמנותית הגדושים במילים מפוצצות וביטויים פלצניים חסרי מובן. לדעתו ציוריו משקפים מציאות מסוימת – או יוצרים אותה. ציוריו אינם נזקקים להדרכה או להסברים ולא דורשים היכרות עם הטרמינולוגיה המקובלת על מבקרי אמנות, אלא עומדים בזכות עצמם.

לורברבוים למד אצל מורים ואמנים מעולים אותם בחר בקפידה כגון ישראל זהר. עבודותיו מוקפדות וללא פשרות והוא דוגל בחירותו האמנותית לה הוא מייחס חשיבות רבה. הוא אינו מוכר את עבודותיו וכך הוא מייחד את כל האנרגיות החיוביות לציור בלבד ופטור מהצורך להפנות אנרגיה ומאמץ למסחור ומכירת עבודותיו

קטעי וידאו שצולמו בתערוכה זו:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL1ktsxntuJeueVEi71k30k2DyWQKwJQ5x&action_edit=1