תערוכת משוט בעולם, פברואר 2008

עוד תערוכה שערכתי במקום החביב עלי.

כמו בתערוכות הקודמות האוצרים במלוא מובן המילה שלי היו אייל ואריאל שללא סיועם בכל תחומי ושלבי הקמת התערוכה ואירונה – התערוכות היו אולי מתקיימות אך צולעות בוודאי.

הנושא סבב סביב שיוטי על סירת מפרש באוקיינוסים רחוקים בעולם

1_resize

2_resize

קיבצתי כאן מעט תמונות לכל מי שהחמיץ את התערוכה ורוצה ליטול חלק בחוויה;

            למי שהיה ומעוניין לראות שוב או סתם להיזכר;

            לחיצה על הקישור להלן תעביר אתכם ישירות לתצוגת שיקופיות:

http://picasaweb.google.com/lorbhaim/ExhibitionJuly2008/photo#s5224228578467714466

    רקע לתערוכה “משוט בעולם”

– על התערוכה

הצייר חיים לורברבוים משיק תערוכה חדשה מציוריו, בפסטל רך על נייר, הנקראת “משוט בעולם”. התערוכה מתמקדת בציורי נוף ודמויות ממסעותיו הרבים והנרחבים ברחבי הגלובוס, בכלל ומהמקומות אליהם הגיע בהפלגותיו בסירת מפרש, בהיותו סקיפר בינלאומי נלהב. פרט לנופי ארצנו שבעיניו הינה היפה מכולן, יוצגו בתערוכה מבחר מנופי אוסטרליה, אלאסקה, האיים הקריביים, הרפובליקה הדומיניקנית, ניו זילנד, פנמה, קובה, קולומביה, קורסיקה וכן נופים דימיוניים. כמי ששבוי בקסמי החתולים, הוא אינו יכול להימנע מהצגת רישומי חתולים שליוו אותו בשנים האחרונות.

-על האמן

3_resizeלורברבוים הינו צייר ייחודי בנוף הישראלי. ללא השכלה פורמאלית בתחום הציור למד אצל מורים ואמנים מעולים אותם בחר בקפידה. עבודותיו מוקפדות וללא פשרות. הוא נמנע מהרחבת הדיבור על עבודותיו, מתוך השקפתו כי התמונות מדברות בשפתן בעצמן. מאפיין נוסף – הוא אינו מוכר את עבודותיו כי דוגל בחירותו האמנותית שלה הוא מייחס ערך עליון. כך הוא מייחד את כל האנרגיות החיוביות לציור בלבד ופטור מהצורך להפנות אנרגיה ומאמץ במסחור עבודותיו.

הירגעו – הוא גם לא מחלק אותן…..

התערוכה נערכת לציון מלאת 65 לצייר