Fixsativ for Soft Pastel painting medium, which is the easiest to use and available on a whole range of areas –

פיקסאטיב לפסטל רך שהינו מדיום ציור הקל והזמין לשימוש על מגוון שלם של משטחים – בעיקר נייר, בלי צורך בכלים (מכחולים, מברשות, סכיני צבע, משטחים, כלים לכימיקלים לערבוב ולניקוי, סמרטוטים וכו’) רחיצת מכחולים

 

for the rest in English – scroll down.

SAMSUNG CSC

IMGP9561a WM F_resize IMGP1831 ש   F_resizeהמתנה לייבוש או כימיקלים מסריחים ורעילים (טינר, טרפנטין, אצטון ועוד חוץ מריח האורנים של טרפנטין מסויים…), קל לערבוב ולעיבוד על המשטח ואף למחוק במגוון אמצעים. הוא מגיע במגוון עצום של גוונים, איכויות ומחירים. יתרונותיו אלה בצרוף מיידיות ואיכותו מקנים למדיום זה עדיפות על מדיומים אחרים

עד כאן הכל טוב, אבל מכיוון שמדובר בפיגמנט ללא חומר מקשר (כמעט. פרט לנדרש להחזיקו ביד) הוא חשוף ביותר לכל מגע, טלטול ומשבי רוח. לאחר הציור יש להדביק ולייצב את גרגרי הפיגמנט למשטח. וכאן טמון הצורך בפיקסאטיב

הפיקסאטיב הינו נוזל דביק המרוסס על הציור ומדביק למעשה את הפיגמנטים בינם לבין עצמם ולבין המשטח.

הבעיות –

עוצמת משב הספריי מעיף חלק מהפיגמנט העליון שעל המשטח שהוא אף האחרון שהונח על הציור שהוא בדרך כלל ההיי לייט והפיניש של הציור ומעממים אותו.

הנוזל גם מערב את כל שכבות הפיגמנט שהונחו על המשטח ומשנות את התוצאה הסופית שהצייר ראה כשסיים את הציור והחליט לקבעו עם הפיקסאטיב

 

צמד גורמים אלה גורמים לציירים ” להאשים” את הספריי בהכהיית התוצאה – ולא בצדק כי פיקסאטיב הוא שקוף. תמיד הפיגמנט הכהה דומיננטי הרבה יותר מהפיגמנטים הבהירים וחיבורם יחדיו עם התזת הפיקסאטיב מכהים את התוצאה

.

בנוסף, הספריי התעשייתי הינו דליק ביותר ומסוכן לבריאות וחלקיקי הספריי והפיגמנטים הנישאים ברוח לא ממש יפים לבריאות. גם רוחות הנושבות בעת הריסוס פוגמות באיכות ואחידות הריסוס

.

סוגי הפיקסאטיבים בשימוש – הנפוצים הם כמובן אלה שמיוצרים על ידי יצרני צרכי ציור ומשווקים במיכלי ספריי. החיסרון – יקר מאוד, לא בריא ודליק ביותר. הריסוס מעיף כאמור חלק מהפיגמנט בצרוף הפיקסאטיב. התרסיס והרצון לחסוך בספריי גורם לרבים לרסס מקרוב מידי. רעיון ותוצאות גרועות. בפורומים מקצועיים רבים מושמעת הטענה כי זהו האלטרנטיבה הטובה ביותר. למבחן תוצאת האמת המשיכו לקרוא

IMG_4816 c r Fix

למבחן תוצאת האמת המשיכו לקרוא

 

 

.

יש ציירים המשתמשים בספריי וארניש תעשייתי או אקרילי שקוף. עשירית המחיר.

.

ויש את הציירים הפושטים בסתר על מאגר הקוסמטיקה של נשיהם ושוללים את ספריי השיער שלהן. עשירית המחיר. הבונוס זמין תמיד (אבל לדאבוני לא באסיה….ולכן גם לא נכלל במבחן המציאות) וריחני

.

ויש את שוחרי העשה זאת בעצמך – מערבבים דמאר קריסטל ווארניש עם כהל ומרססים עם מרסס ביתי או מתקן העשוי מצמד צינויות מתכם בניצב ושימוש בנשיפה להתזת החומר. מעולה אך סובל מחוסר אחידות. מניסיוני בעבר היה עתיר התעסקות. לאור תוצאות הניסוי בהמשך החלטתי לוותר על אופציה זו בפרט כשמביאים בחשבון את העלות הנמוכה של האלטרנטיבה

.

נתקלתי בתופעה שמומחים שונים ממליצים רק על ספריי של יצרנים ידועים של צבעים לציירים. במבחן האמת נבדק ספריי פיקסאטיב של

Conte a Paris

עשיתי ניסוי בשלושה מסוגי הספריי השונים האלה ובדקתי איכותם על רצועות צבע שצבעתי בפסטל רך במיוחד על נייר שגם לאחר שנחשף לשמש הקופחת והישירה ימים רבים. יש לי מנצח ברור והוא ספריי לכה תעשייתי. את דף הניסוי תוכלו לראות בצילום

.

ולסיום הדרך שאני נוקט

 

IMG_4815 c r Fix

מניעה – תכנון מראש של הציור כך ששכבות הצבע השונות תהיינה מינימליות

לצמצם ככל הניתן את טלטול הציור ומגעו עם כל מיני ורוחות ואת הזמן מסיום הציור ועד לקיבועו

אני משתמש בתיבה שבניתי במיוחד ראו תמונה

שבה הציור מונח במעוגל כך שפיזור הספריי אחיד יותר ומינימלי ובה מבצע הריסוס בניצב לכל משטח הציור וכך הציור מוגן ואינו מושפע מהרוח. הדבר מפחית מאוד ריסוס הסביבה, הלכלוך מהספריי הדביק המתעופף מהציור עם חלקיקי צבע, מפחית הריח וגם לא לוקח לריאות והחשוב מכל לא מותיר בידי הוושתי הפרטית סיבות נוספות להתלונן

Soft Pastel painting medium, which is the easiest to use and available on a whole range of areas – mainly of paper, without the need for tools (paintbrushes, brushes, paint knives, pallets, tools for mixing and cleaning chemicals, rags etc.) washing brushes waiting to dry or smelly and toxic chemicals (thinner, turpentine, acetone and other foreign smells of turpentine pine particular …), easier mixing and processing on the surface and wipe by variety of means. It comes in a huge range of colors, qualities and prices. These advantages plus the immediate and medium quality give it priority over other mediums 

So far so good, but because it is the pigment without connecting material (Almost. Except as required to hold in hand) is notoriously sensitive to the elements and exposed to any contact, shaking and wind gusts. After the picture is a finished the need to stabilize the pigment to the surface. And therein lies the need for the Fixsativ
Fixsativ sticky liquid is sprayed on the drawing and binds the pigments to themselves and to the surface.
The problems –
Gust spray throws upper layer of the pigment from the surface that is the last painting layer that is usually the highlight and finish of the painting.
The liquid also mixes all layers of pigment laid on the surface and alter the final result painter saw when he finished the painting and decided to set a Fixsativ
 

 
These factors cause artists to “blame” the spray darken result – not rightly so because Fiksatib is transparent. Dark pigment are always much more dominant than the bright pigments and connecting them together with spraying Fixsativ darken the score,
.
In addition, the industrial spray is highly flammable and dangerous to health and the spray particles and pigments carried by the wind does not really good for your health. Winds when spraying impair the quality and uniformity of the spray.

IMG_4816 c r Fix

Fixsativs in use – these are of course common produced by manufacturers and marketers of paintings manufecturers. The downside – very expensive, unhealthy and extremely flammable. Some stated throws spraying pigment plus Fixsativ. Many professional forums voiced argument that this is the best alternative. The truth test result read on.

There are artists who use industrial or transparent acrylic. A tenth of the price.
 
 
Hair spray. The bonus is always available (but unfortunately not in Asia …. and therefore not included in the test of reality), fragrant
 

And the advocates of the DIY – Mix Dammar Crystal Varnish with alcohol and sprayed with a spray can. Excellent but suffers from a lack of uniformity. From my experience in the past was much toil. In light of the results of the experiment later I decided to skip this option especially when you consider the low cost of the alternative
You notice the different experts recommend only the spray of well-known manufacturers of paints for artists. I tested the spray Fixsativ by Conte a Paris
 
 
I did an experiment with three different types of spray and checked the quality of these bands of color, I painted the super soft pastels on paper, even after being exposed to the hot and direct sun many days. I have a clear winner – industrial lacquer spray. The page you will see in the experiment
 
.
Finally, the way I use:

IMG_4815 c r Fix

 

 
Prevention – Planning ahead of the drawing so that the different color layers to be minimal
 
 
Minimize shaking and touch with all kinds of winds and minimize time to painting fixation
 
 
I use a chamber that I built specifically – see photo
Which rounded the drawing paper to get a more uniform dispersion of spray and spraying operation with perpendicular to painting surface is protected and is not affected by the wind. This greatly reduces environmental spray, sticky dirt flying spray painting with paint particles, reducing odor and does not take into the lungs and most importantly leaves no reasons to your partners to complain.

.