.

סין?  הפעם בסימן מלכודות תיירים לרוב

IMGP3169 c wm f IMGP3334 c wm f

צילמתי את לק ליד פסל חוצות ציבורי הניבט אל “רגל הפיל” בגווילין כאשר  מאי שם הגיח מאן דהוא שדרש 5 יואן.

הובהר לו בעיברית עסיסית שיחפש ושזה לא הפסל שלו ואם יעשה עיניין אני כבר מתקשר למשטרה. עוד אחת, סיכמנו עם נהג טוק טוק על נסיעה קצרה ב לושה יואן. המחיר היה מפתיע במקצת כי המחיר המקובל בעיר היה 5. וידאנו שוב ושוב ועלינו. מובן שהכנתי מראש 3 יואן. כשהגענו וירדנו, התמלא הנהג פעלתנות ותושיה והחל להראות לנו…המתקשים במה מדובר, לאמור- 3 שטרות של 10. תחזיק רגע , אמרתי ודחפתי לידיו את ה 3 וגררתי את לק למלון בלא לשעות לקול מחאותיו של הברנש. לאחר מקלחת ותנומה מצאתי את לק כוססת ציפורניה בדאגה והמתנה לבוא המשטרה הסינית

חיפשנו באיזורים כפריים כפרים מסורתיים. ואכן הגענו לכמה. אלא שבפתח הוצבה בודקה ממשלתית שגבתה 100 יואן. וIMGP3322 c wm f

מה התמורה? בפנים מצאנו כי כל הכפר כמו בכל סין, התחדש בבניה חדשה וכל רחובותיו וסימטאותיו (שכבר לא היו ציוריות) מלאו דוכני דש”צ (דברים שלא צריך) עמוסי סידקית ורוכלות מציקות בנחרצות שלא מוותרות.

9מלכודות תיירים לרוב – צילמתי את לק ליד פסל ומאי שם הגיח מאן דהוא שדרש 5 יואןץ הובר לו בעיברית עסיסית שיחפש ושזה לא הפסל שלו ואם יעשה עיניין אני כבר מתקשר למשטרה. עוד אחת, סיכמנו עם נהג טוק טוק על נסיעה קצרה ב לושה יואן. המחיר היה מפתיע במקצת כי המחיר המקובל בעיר היה 5. וידאנו שוב ושוב ועלינו. מובן שהכנתי מראש 3 יואן. כשהגענו וירדנו, התמלא הנהג פעלתנות ותושיה והחל להראות לנו…. 3 שטרות של 10. תחזיק רגע ודחתי לידיו את ה 3 וגררתי את לק למלון בלא לשעות לקול מחאותיו של הברנש. לאחר מקלחת ותנומה מצאתי את לק כוססת ציפורניה בדאגה והמתנה לבוא המשטרה הסיניתIMGP2991_resize….

בפן החיובי, אומה מתעוררת, דייקנות ממוחשבת, אמינות ברמה שמצלה על אומת סטארט אפ במזרח התיכון, עם כבישים להתקנא.

בכפרים שביקרנו נוכחתי מהו כלי העבודה שכיכב על גבי האיכרים והאיכרות בסין – מרסס. לקטילת מזיקים ועשבים. הפכתי לפריק של שטיפת פירות וירקות אובססיבי.

עישון, יריקות ודחיפות. כרגיש לעישון – כל הסינים מעשנים. כל הזמן. גם בחוצות והסיכון של התייר הוא למות מעישון פסיביIMGP3250 c wm f.

מי ששרד את העישון, יסבול מהנהג הסיני. נוהג כבתחרות אף יותר מעמיתו הישראלי. גרוע מכך הוא צופר כל הזמן גם כשהכביש פנוי. הסיבה היחידה המניעה אותו ללחוץ על המעצור הוא החשש שמכוניתו תינזק או חלילה תזדהם מדמכם. על המדרכה הסיפור נעשה קשה יותר. המרחב שלא נכבש באופנועים חונים נכבש על ידי רוכבים נחושים בקטנועים חשמליים חרישיים שאינך שומע, אך הם מפצים זאת בשימוש רצוף בצופרם.

בתחזיות מזג האוויר – שאו עיניים לשמיים. אם העננים לא שחורים מידי, צאו לדרך. כל זמן הטיול התחזיות היו לסופות רעמים וגשם רצוף. בפועל היה מזג אויר מעולה לטיול. אגב גם התחזית עתה לציאנג מאי לעשרת הימים הקרובים (וגם לעשרת הימים שחלפו) הינה סופות רעמים, דא עקא שעתה השמש זורחת והציפורים מרננות. בהיותי סקיפר אסתייג, כי אין דומה הפלגה בסירת מפרש לטיול. אני כמובן לא אקבל על עצמי שום אחריות.

קניות בסין.  קניית מוצרי אלקטרוניקה ומותגים מערביים ואפילו סיניים אחרים – גם מתוצרת סין – הרבה יותר יקר מבתאילנד ובהונג קונג. ותוסיפו את קשיי השפה

מנפצת בד, זאהושינג, סין

מנפצת בד, זאהושינג, סין

.

יש וולמרט בסין – המלצה חד משמעית – אל תיכנסו. תתקשו למצוא את היציאה! ממש אין מה לחפש שם והמחירים יקרים בהרבה מחנויות אחרות בסין.

בפן החיובי – אין פייסבוק..

אז, שוב, קבלו מעט מצילומי מהשבוע, שלא התאפקתי מלצרף….

ותודה לסיליקון – לא אסיים בטרם אקשור בין חג השבועות לסין – איני אבל על מכירת תנובה – זו חדלה להתקיים לגבי עם פרשת הסיליקון. מאז גם חדלתי לחלוטין ממוצרי חלב. רק בריאות הביא לי הדבר.

הפרק הצילומי בקובץ המצורף.

הפיכה, משטר צבאי והברכה בדמוקרטיה.

זוכרים את קרטר? זוכה פרס נובל לשלום? הפיל את השאח הפרסי והביא את הדמוקרטיה של חומייני וחימנאי.

בטח זוכרים את אובמה? עוד זוכה פרס נובל לשלום. הפיל את מובארק והביא את הדמוקרטיה של האחים המוסלמים. אבל השתבש לו המסכן בגלל סיסי אחד… לא אזכיר את אפגניסטן, עירק ועוד

Zaho Xing' China

Zaho Xing’ China

.

אבל חביבה עלי הדוגמה של וייטנאם – זוכרים קנדי? נשיא עטור תשבוחות (למה? למה?) התחיל במשימה להציל את דרום וויטנאם מציפורני הקומוניזם. למען המשטר הדימוקרטי? זכורני שאחרי יומיים בוויטנאם – אני וכל מטייל מגיע למסקנה ברורה ביותר שלאמריקאים לא היה צל צילו של סיכוי לנצח במלחמה נגד העם הזה. ועל מה? בכדי להמליך שליט מושחת ביותר – נגו דיים – אם שכחתם)..

אז אל תתרשמו מהעיתונות ומנהיגי המערב – תאילנד היא … תאילנד.

או שאתם מעדיפים שלטון מושחט של אולמרט? אימלדה-שרה אולי?

טוב לחזור לארץ החיוכים ולמקום בו נוהגים בנימוס ולא צופרים.

חג שבועות שמח לכולכם,

שלכם,

חיים

.

3חזרנו לתאילנד, לאחר מסע קצר לסין.

חזרתם לארץ שבה יש משטר צבאי? תמהו עלי לא מעט חברים.

אז נכון, בארה”ב, אירופה ועוד “מתקדמים” ו”נאורים” קופצים ומטיחים ומגעגעים מנטרה קדושה – “דמוקרטיה” כעדר ברווזים פותים ושוטים.

אך איני מתרשם ומהיכרות קרובה. להרחבה בסוף המייל.

לא אסכם – אלא כמה נקודות:

מפלאי עולם התעופה – הכרטיס הזול והנוח היה לטוס 3 שעות לבייגינג (ממש בכיוון ההפוך ואז לטוס לציאנג מאי כחמש שעות

IMGP2991_resize